onsdag 9 januari 2008

Ny blogg

Hejsan vänner! Jag har startat en blogg, som jag egentligen tänkte skulle fungera som ett forum, för oss som är intresserade av amerikansk politik. Jag har ställt in så att bloggen är privat; endast de initierade kan komma in på den.

Min tanke är att vi kan skriva nyheter, analyser eller liknande beträffande framförallt amerikansk politik. Jag har främst presidentvalet i åtanke, men även t ex kriget i Irak och andra utrikespolitikiska händelser av vikt. Min tanke är att den, av oss, som känner att denne har något att förmedla anbelangande det ovan nämnda göre det via ett blogginlägg, sedan kan vi andra kommentera detta och få till stånd fruktsamma samtal.

Jag tror även att det vore av intresse för Ronie och David att få diskutera lite politik med varandra. Jag ser skapandet av bloggen som ett test av ert intresse; om ni inte är intresserade av den så lägger jag ned den. Ser fram emot eder respons!

MVH Erik

3 kommentarer:

Glenn sa...

Det är ett bra initiativ Mäster Bylund! /Prof. Vudda

Erik sa...

Roligt att du tycker det!

Sakkunnig sa...

angenämt