fredag 13 februari 2015

John Kitzhaber beslutar att avgå den 18 februari

Oregons guvernör John Kitzhaber, pålyste idag efter många påtryckningar, att han kommer att avgå från guvernörsämbetet den 18 februari. Han förklarade saken i följande meddelande:

"It is not in my nature to walk away from a job I have undertaken - it is to stand and fight for the cause. For that reason I apologize to all those people who gave of their faith, time, energy and resources to elect me to a fourth term last year and who have supported me over the past three decades."

"Nonetheless, I understand that I have become a liability to the very institutions and policies to which I have dedicated my career and, indeed, my entire adult life,"


Oregon har ingen vice guvernör, och Kitzhaber kommer därför att efterträdas av Oregons Secretary of State Kate Brown. Brown är gift med en man, men öppet bisexuell och kommer att bli USA:s första bisexuella guvernör.

Här Fox News:



Källor: Fox News, CBS News

Se även tidigare inlägg:

Oregons guvernör John Kitzhaber i fortsatta fästmö-trubbel 20150213

Inga kommentarer: