lördag 2 maj 2015

Obamas presidentbibliotek blir i Chicago

Kampen om var President Obamas framtida Presidentbibliotek ska uppföras är över. Det blir Chicago - och Illinois guvernör Bruce Rauner meddelade Chicago Sun Times att han såg fram emot att formellt godkänna saken:

“I am very excited about it. I look forward to signing it. I plan to sign it this afternoon as soon as I get back to Springfield,” he added. “The bill obviously makes it easier to get the Obama Library in Chicago. And I think the president’s library will be a very benefit to the state of Illinois and to the city of Chicago and I am very supportive of that.”


Källor: McClatchy, Chicago Tribune, Chicago Sun Times

Se även tidigare inlägg:

Dragkampen om Obamas presidentbibliotek fortsätter 20150103

------------

Podd 21: Irakkriget ur en veterans perspektiv, George W. Bushs presidentcenter 20130520

Inga kommentarer: