söndag 19 april 2015

Designers dissar Hillarys 2016-logga

Hillary Clinton har inför sin 2016-kampanj skaffat en ny logga. Ett H (för Hillary) där den vågräta linjen är röd och ser ut som en pil riktad mot höger för att visa att man siktar framåt.

Loggan har dock fått kritik från en rad håll. Här skriver Politico om hur design-experter dissar den. Scott Thomas - design-direktör för Obamas 2008-kampanj säger där:

“I think the Hillary logo is really saying nothing. It’s just a red arrow moving to the right.”


Och här en frågande politisk skämtteckning i New Yorker.

Hillarys talesman Josh Schwerin svarar dock Politico i ett e-mail:

“We’ll leave it to others to read too far into our logo.”


Det må så vara, men i jämförelse med den överväldigande positiva responsen på Obamas 2008-logo, måste de negativa reaktionerna förstås te sig som en viss besvikelse.

Källa: Politico

Se även tidigare inlägg:

Hillary håller kampanj-event i Iowa 20150415

Inga kommentarer: