lördag 13 september 2014

Mark Sanford gör slut med sin argentinska älskarinna

Kongressman och South Carolinas fd guvernör - Mark Sanford - är mannen som 2009 plötsligt försvann från sitt guvernörsjobb och fick en hel nation att undra vart han tagit vägen.

Det visade sig sedan att han dragit iväg till sin älskarinna på andra sidan halvklotet - i Argentina närmare bestämt. Politiska och personliga intriger utlöstes förstås, vilket resulterade i att Sanford lämnade guvernörsposten och hustrun Jenny tog skilsmässa.

Han förlovade sig sedan med sin sydamerikanska älskarinna Maria Belen Chapur och lyckades också göra politisk comeback när han förra året vann South Carolinas första kongressdistrikt efter att på Fox News bekänt sina synder och förklarat hur han ångrat sig, bett Jesus om förlåtelse, lärt av sina misstag och så vidare.

Nu har dock han och kvinnan från Argentina också gjort slut. Något Sanford pålyste via Facebook (Ett långt inlägg den som orkar kan läsa här). Kortfattat tycker han att det är besvärligt att bolla så många relationer i luften: sin argentinska älskarinna (de var förlovade kan sägas), sin arga ex-hustru och de barn han har tillsammans med sin fd fru som han givetvis vill behålla en god relation med.

Orsaken till att skriva om denne fullkomligt misslyckade person utan någon som helst kvarvarande politisk betydelse, är förstås bara att jag följt honom från första början och rapporterat om honom mer ingående än förmodligen någon annan svensk USA-rapportör. För er som vill kan hans historia följas kronologiskt via länkarna nedan.

UPPDATERING: Maria Belen Chapur fick alltså reda på att förhållandet var över genom att läsa samma FB-inlägg som resten av världen.

Källa: CNN

Se även tidigare inlägg:

FNS: Benghazi, Mark Sanford, Immigrationsreform 20130513

Mark Sanford vinner kongressvalet 20130508

Idag avgörs Mark Sanfords politiska framtid 20130507

Mark Sanford debatterar Elizabeth Colbert Busch 20130430

Mark Sanfords söndrade kampanj 20130426

Pastor tar ton mot Mark Sanford 20130422

GOP lämnar Mark Sanford åt sig själv 20130419

Mark Sanford anklagas för olovligt intrång hos ex-frun 20130417

Mark Sanford vinner run-off-valet i South Carolina 20130403

Mark Sanfords kongresskampanj i South Carolina 20130218

Mark Sanford förlovar sig med fd älskarinna 20120827

Mark Sanford tillbaka i rampljuset 20110806

Mark Sanford tas för fortkörning 20091008

Mark Sanford åker på semester 20090716

Sanford i trubbel med Homeland Security 20090713

Rush Limbaugh skyller Mark Sanfords affär på.... Obama 20090626

Jon Stewart sammanfattar Mark Sanfords äventyr 20090625

Jenny Sanfords uttalande om makens otrohet 20090625

Mysteriet kring Mark Sanford avslöjat
20090624

Mark Sanford förvånad över uppståndelsen 20090624

Guvernör Sanford drar iväg på egen hand 20090623

Därför vill South Carolina inte stimuleras kortsiktigt 20090322

Guvernör Mark Sanford säger nej till stimulanspaketet 20090314

1 kommentar:

Dilek Kolat sa...

Hej, säsongs hälsningar till alla mina vänner jag är här för att berätta lite om hur jag fick min hsnabd tillbaka med hjälp av en stor man som heter baba Amiso. Jag heter Alice Lucas, form, Alingsås, Sverige. Efter 12 års äktenskap har min man och jag varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp online och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr.Amiso kan hjälpa till att få tillbaka artiklar snabbt. Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde det då han gjorde en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och sa till mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan den dagen var vårt äktenskap nu starkare än tidigare, allt tack vare Dr.Amiso. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr.Amiso verklig och kraftfull stångskärare att jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i en tid av problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller din man flyttade till en annan kvinna, vill känna igen i världen eller cancerfrågan, vill gifta sig med älskaren efter ditt val eller skilsmässor, hälso- eller äktenskapsproblem, jobbfrämjande och framgång, vad som helst, gör inte ge upp, inte mer gråta, kontakta denna kraftfulla stavning nu. Här är hans personliga e-postadress på: herbalisthome01@gmail.com