torsdag 24 maj 2012

Podd 6: GOP:s primärval, Romney mot Obama

Det dröjde ett tag, men nyhetspodd 6 är nu här. Kvalitén är inte lika bra som tidigare eftersom vi inte längre spelar in i studio. Denna gång är också jag, Ronie Berggren, stand-in som producent och programvärd, vilket jag inte har någon tidigare vana av. Det till trots är det spännande ämnen som avhandlas. Det republikanska primärvalet sammanfattas och jag diskuterar de olika kandidaternas framträdanden tillsammans med Annika Hernroth som spenderat sina barndomssomrar i Texas och växt upp med amerikansk historia och politik. Hon stöder Obama och driver bloggen truthandfiction - med en speciell sektion där hon bland annat videobloggar om den pågående amerikanska valprocessen. Här är vårt samtal, enjoy :)



Tidigare avsnitt går som vanligt att hitta i poddarkivet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle vara kul om ni kunde fixa en debatt mellan den här tjejen och dig eller tex. Roland Poirier Martinsson.

Föresten hur kan man gråta av glädje till Obamas tal? De man kan göra är att gråta av tragiska skäl.

Ronie Berggren sa...

Jag är en kass debattör, jag skulle förmodligen loosa. Och det hela skulle sluta med att jag sa OOOPS :P