lördag 18 maj 2013

Jessica Buchanan om hur hon räddades från somaliska pirater

På Obamas State of the Union-tal 2012 sa denne "good job" när han gick förbi dåvarande försvarsminister Leon Panetta. Lite senare skulle uppdagas att USA:s militär utfört en lyckad räddningsoperation av en kidnappad amerikansk hjälparbetare i Somalia. Här intervjuas Jessica Buchanan om sin kidnappning och räddning på Fox News. En makalös historia, med stort cred till USA:s militär:



Obama är inte min favoritpresident, men det är hintar som den där på SotU-talet, som likväl gör att jag tycker att han är cool :) Här min fav-cred-video till USA:s ännu coolare militär - Citizen Reigns "Fight for Me" (som för några år sedan skickade mig ett tack-meddelande för att jag uppmärksammade dem i ett annat sammanhang)



Se även tidigare inlägg:

Navy Seal Team räddar fångar i Somalia 20120125

Inga kommentarer: