torsdag 18 oktober 2012

Bill Clinton och Bruce Springsteen kampanjar för Obama i Ohio

Bill Clinton och Bruce Springsteen kampanjade idag tillsammans i Parma, Ohio för president Obama. Här är ett inslag inför eventet:



Och här ett stycke av Clintons tal:



Och här också ett stycke av Bruce Springsteen, som på slutet manade åhörarna att ge Obama fyra år till (det syns dock inte i detta klipp):



2004 kampanjade jag och min bloggkompis Erik Bylund för president Bush i dennes återval och lyssnade då på såväl Bill Clinton som Bruce Springsteen som båda då manade folk att rösta på demokraternas dåvarande presidentkandidat John Kerry. Vi/jag klippte också ihop en entimmes-amatördokumentär om valet med klipp från både Springsteen-konserten och Clintontalet, som ni som är intresserade kan se här: Vår kampanj för President Bush 2004. Lite valhistoria med en svensk touch, skulle man kunna säga, som jag påmindes om när jag för en stund sedan såg Clinton-Springsteen-eventet i Ohio.

Se även tidigare inlägg:

Bruce Springsteen för Obama 20121014

Inga kommentarer: