måndag 23 januari 2012

Podd 1: Primärvalet i South Carolina och Mitt Romneys mormonism

Amerikanska nyhetsanalyser vill härmed stolt presentera vår nystartade och alldeles egen nyhetspodd. En podd som med avstamp i bloggflödet hoppas kunna bidra till att bredda den svenska debatten om amerikansk politik. Vår producent är Simon Sörestam, född på 80-talet och uppvuxen i Norrbotten, som pluggat radioproduktion på LTU och för närvarande studerar mediakommunikation.

Detta första program handlar om det nyss avslutade primärvalet i South Carolina och Mitt Romneys mormonism. Medverkar gör Mathias Sundin från amerikanskpolitik.se och Ronie Berggren från Amerikanska nyhetsanalyser.

Lyssna och kommentera väldigt gärna; vad som var bra, vad som var mindre bra, och vad som framöver skulle kunna göras bättre. Vi vill utvecklas, och det görs lättast med hjälp från er som lyssnar.

Well, here we go :)



Här är också Poddarkivet.

7 kommentarer:

Public Service sa...

Går det inte att ladda hem podden som mp3?

Johan sa...

Bra pod, proffsigt gjord, låter mer kvalité när man har med flera talare än att det bara är en enda person som sitter och läser :)

Men en rss-feed på det hela hade varit bra? Just nu kan man inte prenumerera på själva poden (tror jag iaf) utan bara på inlägget =)

Anonym sa...

Bra pod. Jag gillar upplägget med bakgrund och sedan "expertkommentarer". Bra anknytning till svensk medias bevakning också.

Kör hårt!

John sa...

Tycker det här är en superbra idé, kul att bloggen utvecklas. Ser fram emot ytterligare sändningar, skulle gärna delta någon gång.

Peder sa...

Kul med en egen podcast hörni! Saknar nedladdningsmöjligheter dock, gärna i iTunes-format. Podcaster lyssnar man ju helst på när man gör något tråkigt som att diska, köra bil eller skotta snö. Att sitta låst vid datorn gör att intresset dalar ganska fort. Men jag antar att det är på gång!

Lite stelt låter det, men det hör väl till när man gör podcastdebut. Slappna av mera så blir det nog riktigt bra det här tror jag!

Låter bra gör det iallafall. Bra ljudkvalité och flyt! Lagom långt.

Public Service sa...

Nu har jag lyssnat på podden. Jag är oerhört imponerad. Välproducerat, innehållsrikt och intressant. Men fixa en podcast som man kan ladda hem.

Nyhetspodden sa...

Tack för alla kommentarer. Nästa avsnitt ska vi försöka göra ännu bättre. Och det blir nedladdningsbart!

Glöm inte att kolla in vår profil på soundcloud, http://soundcloud.com/nyhetspodden där man kan lägga kommentarer som sitter fast på ljudspåret.

iTunes möjligheterna ska vi se över.

Nästa avsnitt kring sön/mån.

/Simon