torsdag 28 juni 2012

Amerikaner vill se Obama leda om Aliens invaderar

Eftersom dagen är full av spännande händelser kan vi börja med något mer avslappnande. Om aliens skulle invadera USA skulle 65% av amerikanerna föredra Obama som Commander in Chief framför Mitt Romney - och 80 miljoner amerikaner tror också på utomjordingar. Här har MSNBC ett inslag om saken:

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy



Själv är jag skeptisk till intelligent utomjordiskt liv - men däremot en hängiven sci-fi-fan. I synnerhet efter den mycket lyckade Prometheus som jag såg förra veckan, och som skänker hopp såväl till rymdfilmer - som det görs alldeles för få av numera - som till svenska skådepelarkarriärer (och Noomi Rapace var i mitt tycke en suverän efterträdare till Sigourney Weaver):



Se även tidigare inlägg:

Obama-administrationen förnekar Aliens på jorden 20111107

2 kommentarer:

Andreas Sjöberg sa...

För många korkade karaktärer i Prometheus imho. Många av karaktärerna hade tvivelaktiga mål i filmen att uppnå kan jag tycka.

Ronie Berggren sa...

Ja, men den var ändå den bästa sci-fi-film jag sett på flera år. Och en cool Alien-prequel :)