söndag 11 november 2012

Podd 14: Obamas seger och Republikanernas framtid

Då var det dags för podd 14. Detta avsnitt handlar självklart om president Obamas seger i presidentvalet den 6 november. Med mig för att prata om det har jag Obama-anhängaren Annika Hernroth från TruthandFiction. Jag kommer också att prata om republikanerna, partiets framtid och om detta parti ens längre är väsentlig som en viktig politisk kraft i en modern värld. John Gustavsson deltar också på ett hörn och läser ett stycke från en av sina texter.

Valcykeln 2012 har varit en lång sådan, och en process vi på den här bloggen följt mer ingående än de flesta. För er som önskar få en sammanfattning av republikanernas primärval och kampen om Vita Huset 2012 så rekommenderas varmt de 14 poddar (och de två intervjuer) som finns i poddarkivet. En genomlyssning av dessa i kronologisk ordning ger en mycket bra överblick av den långa politiska process som började redan när Obama tillträdde 2009, men fick sitt slut i tisdags den 6 november.

Men här är podd 14 - om slutet på denna långa resa. Håll till godo:



OBS: I podden säger jag fel när jag säger att orkanen Katrina inträffade 2004. Det var givetvis 2005. Ren klantighet. Beklagar...

Inga kommentarer: