torsdag 9 juni 2011

60 Minutes: Lady Gaga

60 Minutes hade i söndags ett sevärt reportage om Lady Gaga - som jag på kort tid efter att på allvar börjat lyssna på henne, blivit ett stort fan av:



Här är också ett extrainslag där produktionen av Lady Gaga-inslaget beskrivs - och där man också får en inblick i vilket enormt arbete som ligger bakom 60 Minutes reportage:



Och här hennes nya video "Judas" som är en av de bästa musikvideos jag sett på evigheter - och som av det lilla jag läst om reaktionerna, tycks ha blivit lika missförstådd som underskattad. Ur mitt (måhända såväl okunniga som föråldrade, men likväl mitt) perspektiv, ter sig videon som en förträfflig blandning av Jesus Christ Superstar och Metallicas Unforgiven-låtar:



Se även tidigare inlägg:

Lady Gaga: We Pray for Japan - kampanj 20110316

Meghan McCain försvarar sin far mot Lady Gaga 20101001

Lady Gaga kampanjar mot DADT 20100921

Lady Gagas budskap till John McCain om DADT 20100918

-----------------------

James Hetfield om frånvarande fadersgestalt 20110330

Inga kommentarer: