I fredags den 9e mars publicerade New York Times en anti-katolsk annons sponsrad av gruppen "Freedom From Religion" med texten "It´s time to quit the Catholic Church" (här kan annonsen ses). När den konservativa islamkritikern Pamela Gellar försökte få in en annons byggt på exakt samma tema - men med en islamsk imam istället för en katolsk biskop, och med texten "It´s time to quit Islam" sa New York Times däremot nej, något Fox News här uppmärksammar:
New York Times motivering var givetvis mycket dålig. Man kör den anti-katolska annonsen pg a att man vet att detta är helt riskfritt. Medan man låter bli att köra den anti-islamska annonsen pg a rädsla för muslimskt våld. Vad blir lärdomen av ett sådant agerande? Jo, att våld och hot om våld för att inkräkta på det öppna samhället faktiskt fungerar. Det är inget bra budskap att sända, vare sig av New York Times eller någon annan tidning.
Se även tidigare inlägg:
Den amerikanska anti-katolicismen 20120301
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar