söndag 18 december 2011

Des Moines Register endorsar Mitt Romney

Mitt Romney har fått ett viktigt endorsement inför nomineringsvalet i Iowa den 3 januari. Des Moines Register förklarar här varför de stöder Mitt Romney som republikanernas presidentkandidat och skriver bland annat:

Sobriety, wisdom and judgment.

Those are qualities Mitt Romney said he looks for in a leader. Those are qualities Romney himself has demonstrated in his career in business, public service and government.


Tidningen beskriver sedan på vilka sätt Romney visar sig ha dessa egenskaper - till skillnad från de andra kandidaterna och förklarar att även om man inte gav Romney sitt stöd 2008 så har han sedan dess mognat som kandidat. Man påpekar också att de saker som andra anklagat Romney för (skiftande åsikter) i själva verket visar Romneys förmåga att faktiskt arbeta över partigränserna, något nationen idag är i desperat behov av:

Americans are desperate for the Republicans and Democrats to work together. His record of ignoring partisan labels to pass important legislation when he was governor of Massachusetts suggests he is capable to making that happen.

For those reasons, Mitt Romney deserves the support of his party in the Jan. 3 Iowa caucuses. If he is the GOP nominee, the nation would have a clear choice in November 2012.


Des Moines Register är ett mycket viktigt endorsement för Mitt Romney, och kommer med stor sannolikhet att ge honom en skjuts framåt i delstaten.

Källa: Des Moines Register

Se även tidigare inlägg:

Romney 2010 om ObamaCare och sin egen sjukvårdsreform 20111218

Inga kommentarer: