lördag 13 augusti 2011

Rick Perry pålyser presidentkandidatur

Texas' guvernör Rick Perry pålyste för en dryg timme sedan faktumet offentligt: att han kommer att kandidera till president i 2012-års presidentval.

"...with the support of my family, and an unwavering belief in the goodness of America, I declare to you today as a candidate for president of the United States", förklarade Perry.


Här är talet där Rick Perry kort berättar sin livshistoria, kritiserar Obama och förklarar varför han vill bli USA:s president:

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy



Rick Perrys inträde i det republikanska primärvalet är mycket välkommet. Jag hyser vissa reservationer ifråga om Rick Perry (av orsaker jag vid annat tillfälle kommer att förklara) - men trots det är han den kandidat jag för närvarnade känner att jag stöder (av orsaker jag i ett annat inlägg kommer att förklara).

Se även tidigare inlägg:

Liberala programvärdar diskuterar Rick Perry 20110813

Inga kommentarer: