onsdag 18 juli 2012

George W. Bush om ny bok, livet efter Vita Huset

George W. Bush släppte via sitt presidentinstitut igår en ny bok med titeln “The 4% Solution: Unleashing the Economic Growth America Needs” - som handlar om hur USA ska agera för att få bukt med ekonomin och Bush-institutets mål om att en dag kunna nå hela 4% tillväxt.

New York Times presenterar här boken, som publiceras av Crown Business och är en antologi där Bush skrivit förord och en mängd ekonomer och analytiker de olika kapitlen, som handlar om hur USA bör omstrukturera sitt skattesystem, expandera handel, fixa immigrationssystemet och social security etc.

We hope that the book will be a centerpiece of conversation and debate about economic policy in the campaign and beyond,” sa Bush-institutets direktör James Glassman.

President Bush intervjuade också igår av Peter Robinson, vid the Hoover Institution. En lång intervju där Bush talar om sitt president-institut såväl som livet efter Vita Huset - ett "efterliv" de flesta presidenter konfronterar och som de hanterat väldigt olika: han själv hade dock sin far som ett gott föredöme. Här är intervjun:



Källa: New York Times

Se även tidigare inlägg:

Bush besöker Zambia och Botswana 20120707

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kommer du läsa boken och i så fall skriva en recension av den?

Ronie Berggren sa...

Läsa den kommer jag absolut att göra - har köpt den redan. Recension kanske jag kommer att skriva. Ekonomi är dock inte min starkaste sida, så om den är superekonomisk så ska jag höra om min kompis John har tid att recensera den istället - för han kan det ämnet bättre :)