onsdag 31 oktober 2012

Michael Moore och MoveOn.org mot Mitt Romney

Mitt Romney talar ofta om the Greatest Generation (dvs generationen som vann andra världskriget, återvände hem och sedan byggde upp den kommande breda och starka amerikanska medelklassen). Nu har Michael Moore och vänstergruppen MoveOn.org producerat följande ad av äldre tillhörande denna generation som på ett tämligen smädande sätt kritiserar Romney. Ta en titt:



Här diskuteras ad:en av Sean Hannity på Fox News:



2004 fattade jag två bra beslut jag aldrig ångrat: dels kampanjade jag för George W. Bush - och dels kampanjade jag mot Michael Moore. Och den här ad:en var en av de lägre sakerna i hans långa och också löjliga vänsterkarriär (de två sakerna går förstås inte alltid hand i hand, och det finns förstås många goda och genuint medmänskligt engagerade vänsteraktivister - Moore är dock inte en av dem).

Se även tidigare inlägg:

NBC:s Lawrence O'Donnell hånar Tagg Romney 20121021

------------------

En artikel jag skrev 2004 om Michael Moores då väldigt hypade anti-Bush-propaganda:

No Moore Lies: En analys av Michael Moores propaganda 20081211

Inga kommentarer: