onsdag 24 februari 2010

Maddow hoppas att Cheney kryar på sig

Dick Cheney genomled häromdagen en lätt hjärtattack. Jag blev positivt överraskad när den liberala programvärden Rachel Maddow förklarade att hon - trots sina många meningsskiljaktigheter med den tidigare vice-presidenten - önskade att han skulle krya på sig.

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy



En hedervärd hälsning av Maddow - vilket visar att hon förstår skillnaden mellan sak och person i ett demokratiskt system. Det finns många politiska ledare som få skulle önska att de tillfrisknade om de blev sjuka: Kim Yong Il och Mahmoud Ahmadinejad är två sådana. Dick Cheney tillhör inte den gruppen - och inte Rachel Maddow heller. Meningsskiljaktigheterna till trots.

Maddow besökte också CPAC där hon bl a skakade hand med Liz Cheney. Här berättar hon på sitt sätt med en stor portion humor och en smula allvar om sin upplevelse av konferensen:



Se även tidigare inlägg:

Jon Stewart om CPAC 2010 20100224

CPAC 2010 - del 2: Liz och Dick Cheney 20100219

4 kommentarer:

fred phelps sa...

aah liberalförakt i dess mest sublima form :)

Ronie Berggren sa...

Jag föraktar inte meningsskiljaktigheter. Förakt är ett starkt ord, men ska det användas så föraktar jag möjligen karaktärssvagheter. Vad jag i mitt inlägg ville påvisa var dock i detta fall Rachel Maddows karaktärsstyrka, eftersom jag bedömer att hennes välönskan var uppriktig.

Så nej, inte alls.

fred phelps sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
fred phelps sa...

jo det är ett bra argument, för att komma från en konservativ.

see what I did there?