onsdag 13 juli 2011

Herman Cain i ny ad som framställer hans folklighet

Herman Cain har gjort en ny ad där han påvisar hur såväl president Obama som Mitt Romney har förmågan att samla in stora pengar - han själv däremot har förmågan att dra folk, och det är "priceless", som ad:en heter:



Talking Points Memo som här uppmärksammar ad:en konstaterar dock att te-party-rörelsen visserligen verkar gilla Herman Cain, så i det avseendet har han kanske rätt. Men ad:en visar också hans stora svaghet:

Still, the ad draws attention to Cain's one of biggest weaknesses so far: his popularity with conservative activists hasn't moved them to open their wallets.


De gillar måhända Herman Cain, men verkar inte anse det lönande att satsa pengar på honom. Vad Herman Cain därför måste lyckas med är att på något sätt visa att han faktiskt har en reell möjlighet att besegra såväl Romney som Bachmann, innan han lyckas med det lär de fortsätta dra in mer pengar än honom.

Gällande Herman Cains reklam-ads överlag så måste jag förövrigt också säga att jag sett bättre sådana ;)

Se även tidigare inlägg:

Herman Cain om anti-Obama ad 20110702

Inga kommentarer: