fredag 18 mars 2011

Scott Walker 4 President

Jag har tidigare skrivit att av vad jag sett av Wisconsins guvernör visar att han skulle kunna vara en potentiell presidentkandidat. Nu har röster också börjat höjas för detta.

En opinoinsundersökning gjord av Public Policy Polling visar att 55% av de republikanska väljarna i hela landet är positiva till guvernör Walker och 11% negativa. Det skjuter honom framför prominenta republikaner som både Mike Huckabee och Mitt Romney.

"None of the folks most seriously considering this race have been able to get any momentum yet, leaving a lot of room for a fresher face to enter and get a lot of traction," the polling group said. "Walker's crusade against the unions has put him in a position where he could be that guy."


I Wisconsin är medborgarna djupt splittrade i synen på Scott Walker - men något annat är knappast att vänta efter den senaste uppgörelsen med delstatens fackföreningar. En talesman för guvernör Walker gav ingen kommentar till opinionsundersökningen - men att hans namn börjar föras på tal är positivt. Om Walker ställer upp är det mycket troligt att jag skulle stödja honom. Den 18 februari skrev jag:

Scott Walker verkar dock helcool - och när han går segrande ur denna dragkamp (för det kommer han att göra, demokraterna kan omöjligt hålla sig borta hur länge som helst) så kommer han att vara en hjälte i republikanska kretsar.

Hittills talar det jag sett av honom för att han skulle kunna bli en utmärkt republikansk presidentkandidat, även om den chansen förstås är väldigt liten.


Hittills har allt jag sett av Walker fortsatt tala för att han skulle bli en utmärkt presidentkandidat. Republikanerna har en lucka som ännu ingen fyllt (varför uppstickare som Donald Trump ser sin chans) - Scott Walker vore onekligen ett mycket bättre val än Donald Trump. Det ska bli väldigt spännande att höra Walkers kommentarer till den här undersökningen. Här är förövrigt några kampanj-ad:s från Scott Walkers guvernörskampanj i höstas - ta en titt, det skulle inte vara några problem för honom att göra bra presidentkampanjssnuttar mot Obama. Faktum är att han gjorde det redan i höstas:



Se även tidigare inlägg:

Te-party-rörelsen återmobiliserar efter Wisconsin 20110317

1 kommentar:

skrivarvän sa...

Jag är mycket nöjd med att Donald J Trump blev USA’s president. Att en som inte var en politiker blev vald. Något som jag har förespråkat under många år.
Min uppfattning av Trump är att han verkligen känner Amerikas själ. Att jorden som trampats av många amerikaner, kända såsom vanliga människor.
Många av dagens amerikaner verkar inte förstå Amerikas ursprung. Utan bara är invandrare som i vilket land som helst.