torsdag 1 april 2010

Letterman intervjuar kvinnlig te-party-ledare

David Letterman intervjuar här Pam Stout från Idaho - en 66 årig kvinna som leder Sandpoint Idaho te-party patriots - en kvinna han fick nys om genom följande artikel i New York Times och som här talar om te-party-rörelsen:

Del 1:



Del 2:



Del 3:



Det måste konstateras att Pam Stout gör ett otroligt bra intryck. Hon ger inget sken alls av att vara den nidbild av te-party-rörelsen som kritiker gärna målar upp. Nidbilden kan säkert stämma ibland, men tycks inte stämma i hennes fall, och stämmer med största säkerhet inte på den gemene te-party-anhängaren. Jag har i några tidigare inlägg hävdat att republikanerna behöver fler kvinnliga profiler - och då inte främst kvinnor av Sarah Palins typ - och definitivt inte av Michelle Malkins typ - (även om jag med tiden kommit att gilla Sarah Palin alltmer och numera anser att hon hade varit en mycket bättre president än Obama), kvinnor jag då promotade var Meghan McCain och i viss mån Ivanka Trump - men 66-åriga Pam Stout gjorde i den där intervjun hos Letterman ett ännu större intryck. Det är precis fler sådana som henne som det republikanska partiet behöver. Hon och Sarah Palin skulle komplettera varandra alldeles förträffligt.

Se även tidigare inlägg:

Sarah Palin i Nevada 20100328

Te-party demonstrationer mot sjukreformen 20100321

2 kommentarer:

steven sa...

varför inte Michelle?

Ronie Berggren sa...

Jag ogillar hennes personlighet och hennes enögda sätt att närma sig politik på - vilket jag redogör mer utförligt i följande inlägg:

http://usapol.blogspot.com/2009/09/vita-huset-retirerar-ifraga-om-obamas.html