söndag 21 november 2010

The Daisy ad 2010

1964 hade President Lyndon B. Johnson en kampanj-ad som den republikanske utmanaren Barry Goldwater hade mycket svårt att förlåta presidenten för - den sk Daisy-ad-en (namnet anspelar på blomman i ad-en - på svenska skulle översättningen förmodligen bli "Solros-reklamsnutten") där Johnsons röst indikerar att valet av Barry Goldwater skulle riskera att kasta in världen i ett kärnvapenkrig. Så här såg den ad-en ut, som var mycket kontroversiell och och bara användes en gång:



Nu, i samband med att president Obama försöker förmå tillräckligt många republikaner att ratificera det nya START-avtalet med Ryssland, så har den liberala religiösa gruppen the American Values Network gjort en ny uppdaterad version av denna för att pressa republikanerna att gå med på att ratificera det nya START-avtalet. Så här ser 2010 års version av Daisy-aden ut:



Se även tidigare inlägg:

Obama - videovecka 96 20101120

-----------------------------

Recension: Den sårbara supermakten 20100930

Inga kommentarer: